Ką čia daug rašius.. Tiesiog penktasis galingas ypatingų suomių Alamaailman Vasarat albumas „Huuro Kolkko“. Energingas ir sunkus darbas, ant metalo ribos, kaip visad jungiantis savyje klezmer, įvairią folk muziką ir roką.
2009-aisiais atsikūrę „Public Image Ltd“ 2012-aisias, po 20 metų pertraukos, išleido albumą „This Is PiL“. Grupės atsikūrimą jos lyderis John’as Lydon’as finansavo iš sviesto reklamos uždirbtais pinigais. Darbas pasirodė prieš porą metų Didžiojoje Britanijoje užregistruotoje grupės leidybos kompanijoje „PiL Official Limited“.
Po trečiojo albumo „Kinaporin Kalifaatti“ su suomių muzikos legenda Tuomari Nurmio, Alamaailman Vasarat vėl grįžo į instrumentinės muzikos kelią. To įrodymas – ketvirtasis grupės diskas – „Maahan“.
Kurdama muziką, grupė naudojasi tuo pačiu receptu. Pankiškas hardrokas sumaišomas su klezmeriu, Balkanų melodijomis, pridedama daug draivo ir geros nuotaikos. Ketvirtasis diskas, ne prastesnis už ankstesnius.
„Psycho's Path“ – tai pirmas ir kol kas vienintelis legendinio „Sex Pistols“ ir „Public Image Ltd“ lyderio John’o Lydon’o (dar žinomo kaip Johnny Rotten’as) 1997 metais išleistas solinis albumas, kuriame Lydon’as atliko visas vokalines partijas ir sugrojo dauguma instrumentų.
„Psycho's Path“ kiek primena „Public Image Ltd“ darbus, tačiau čia Lydon’as pasitelkė žymiai daugiau elektronikos. Gerą įspūdį palieką originalus kiek psichodelinis albumo skambesys ir, žinoma, nepakartojamas Rotten’o vokalas. Neabejotinas „Psycho's Path“ hitas – „Sun“.
„Käärmelautakunta“ – antrasis Alamaailman Vasarat albumas, dienos šviesą išvydęs 2003 metais. Albume išlaikomas ir plėtojamas firminis grupės stilius, kuriame susilieja demoniškas šiurpumas, vaikiškas naivumas, nevaržomas linksmumas bei laisvė. Truputis violončelinio pankiško hardroko, suomiškos humppos, klezmerio bei krislelis klasikos – tai iš proto vedantis „Käärmelautakunta“, dar labiau įtvirtinęs Alamaailman Vasarat pasisekimą.
2009-aisiais leidybos kompanija „Nonplace“ išleido puikų projekto The Embassadors albumą „Coptic Dub“. The Embassadors – tai Naujosios Zelandijos saksofonisto ir multiinstrumentalisto Hayden’o Chisholm’o projektas. Chisholm’as taip pat grojo kolektyvuose Nu Dub Players ir Root 70. „Coptic Dub“ prodiusavo ir savo kūryba prie albumo prisidėjo Burnt’as Friedman’as.
„Vasaraasia“ – tai debiutinis karštų Suomijos vyrukų iš Alamaailman Vasarat, grojančių kebab-kosher-jazz-film-traffic-punk arba ethnic brass punk muzika, su metalo ir klezmer elementais. Puikiai sugyvenantis viename diske stilių mišinys plius geras humoro jausmas – štai ir tobulas debiutas.
„Vasaraasia“ kūrinių amplitudė svyruoja nuo greito pankiško kebab džiazo ir klezmerinio brass metalo iki jausmingų tango motyvų. Demoniškas, bet kartu ir linksmas bei jausmingas darbas.
Švelni, lyriška, trapi ir tyra muzika. Mėgstamiausias mano „Filmworks“ serijos albumas. John’as Zorn’as dar kartą įrodo savo įvairiapusiškumą
Apie tokią muziką nesinori daug rašyti... Tiesiog nuostabus šviesus diskas.
The Cracow Klezmer Band (dabar Bester Quartet) – nepaprastai plataus stilistinio diapazono ansamblis, kurio muzika, sugėrusi išskirtinius klasikinės, džiazo ir avangardinės muzikos elementus, geriausius šiuolaikinės kamerinės muzikos pasiekimus, iš kurių improvizuojant gimsta unikalios instrumentinės formos. Savitas, meniškai drąsus repertuaras, kurio pagrindą sudaro originalios ansamblio kompozicijos, lėmė itin spartų grupės išpopuliarėjimą visame pasaulyje bei pelnė aukštus kritikų įvertinimus.
Legendinio gitaristo Jimi Hendrix’o koncetrinis albumas, įrašytas kartu su Billy Cox’u ir Buddy Miles’u. Tai pirmasis Hendrix’o projektas, po to kai iširo The Jimi Hendrix Experience.
Band Of Gypsys debiutavo Naujųjų metų išvakarėse 1969-aisiais ir per dvi dienas surengė keturis pasirodymus. Grupė koncertavo neilgai: po tragiško pasirodymo sausio 28 d. „Madison Square Garden“ arenoje Band Of Gypsys iširo.
Folque – unikali Norvegijos grupė. Ji susikūrė 1970-ųjų pradžioje ir pirmoji pradėjo jungti roką su liaudies muzika. Folque stilius kartais vadinamas progresyviuoju folkroku. Grupės muzikoje galima išgirsti ir bliuzo, kantri, rokenrolo ir kitų stilių elementų.
Kolektyvo įkūrėjas Morten Bing 1970-ųjų pradžioje Oslo klubuose dainuodavo pritardamas sau gitara. Kartais prie jos prisijungdavo bičiulis Eilif Amundsen.
Daniel’is Zamir’as pradėjo groti saksofonu nuo 12 metų. Būdamas 18-os metų Zamir’as persikėlė į Niujorką, kur susidomėjo žydų, chasidų ir rytų europiečių muzika. Taip pat čia įvyko didelę reikšmę muzikantui turėjusi pažintis su John’u Zorn’u, kurio leidykloje „Tzadik“ buvo išleisti trys Daniel’io Zamir’o albumai.
Japonų grupė Acoustic Asturias 2004-aisias įrašė žavų, melodingą, lyrišką, lengvą ir trapų albumą „Bird Eyes View“. Nors albumas ir trumpas (trunka mažiau nei pusvalandį), užtat klausosi vienu prisėdimu, kaip vienas kūrinys. Nei atimsi, nei pridėsi.
Vienas rimčiausių mušamųjų virtuozų (2012-ųjų lapkritį grojęs Kaune) – Trilok Gurtu, grojęs su žymiaisiais John’u McLaughlin’u, Joe Zawinul’u, Don’u Cherry, Zakir’u Hussain’u, Jan’u Garbarek’u, Bill’u Evans’u, Pharoah Sanders’u, Dave’u Holland’u ir t.t., 2000-aisiais išleido albumą „African Fantasy“. Nepaisant afrikietiškos etiketės, darbas galėtų vadintis ir „Indo-African Fantasy“, nes albume persipina Indijos ir Afrikos muzika. O indiškoji albumo pusė net persveria afrikietiškąją. Nieko nuostabaus – juk Trilok Gurtu indas.
Compostela – tai Nakao Kanji, Sekijima Takero, Komazawa Hiroki ir lyderio Masami Shinoda sukurta japonų grupė, daugiausiai apsiginklavusi variniais pūčiamaisiais. Stilistiškai tai yra ching-don su džiazo ir Rytų Europos tradicinės muzikos elementais. „Wadachi“ sudaro 1991-1992 metais muzikantų sukurtų ir įrašytų kūrinių rinkinys.
Mustafa Kandirali turbūt yra žymiausias šiuo metu gyvenantis turkų klarnetininkas. Virtuoziškai klarnetą valdantis muzikantas kaip niekas kitas savo muzikoje apjungia Rytų ir Vakarų muzikines kultūras. Mustafa Kandirali kartais vadinamas Artimųjų Rytų Benny Goodman’u. Pasakojama, kad paklausęs Mustafa Kandirali koncerto Stambule, Louis’as Armstrong’as nepraleido progos pagroti kartu su virtuozu.
Zubi Zuva – tai trys japonai: Takahashi Hideki, Shibasaki Yukifumi su žymiuoju Tatsuya Yoshida (Ruins ir begalė kitų projektų) priešakyje, 1996 metais „Tzadik“ leidykloje išleidę vienintelį Zubi Zuva albumą „Jehovah“.
1977 metais 17-os ir 18-os metų amžiaus jamaikietės Althea Forrest ir Donna Reid įrašė dainą „Uptown Top Ranking“, atsidūrusią Didžiosios Britanijos topo viršūnėje. Netrukus pasirodė to paties pavadinimo puikus regio albumas. Tai vienintelis ilgai grojantis dueto darbas.
„Musics in the margin“ – tai psichiatrinių klinikų pacientų sukurtas ir Belgijoje išleistas muzikos rinkinys, 2006 metais išleistas leidykloje „Sub Rosa“. Tai labai paprasti, nuoširdūs ir įdomiai keisti kūriniai. Rinkinyje rasite jau gerai žinomus autsaiderių muzikos atstovus, kaip Wesley Willis ir Daniel Johnston, o taip pat atrasite iki šiol negirdėtus talentus, dienas leidžiančius minkštų sienų palatose.
The Portsmouth Sinfonia 1970-aisiais įkūrė Portsmuto meno mokyklos studentai. Kolektyvo nariams buvo taikomi neįprasti reikalavimai: Portsmouth Sinfonia nariai turėjo būti ne muzikantai arba muzikantai, grojantys jiems visiškai naujais instrumentais. Orkestras buvo sugalvotas kaip vienkartinis projektas, tačiau vėliau ansamblis rengė koncertus bei įrašinėjo albumus.
Havayoth – tai trijų žinomų metalo pasaulio atstovų projektas. Sutelkę jėgas Andreas Hedlund (Otyg, Vintersorg, Borknagar, Cronian, Fission), Morgan Hansson (Naglfar) ir Marcus E. Norman (Ancient Wisdom, Bewitched, Naglfar, Throne Of Ahaz) įrašė vienintelį Havayoth albumą „His Creation Reversed“.
Puikus niūrus, švelnus ir gilus legendinio vieno iš grupės „King Crimson“ įkūrėjo ir nuolatinio nario Robert’o Fripp’o, jo žmonos Toyah’os Willcox, Trey’aus Gunn’o ir Paul’o Beavis’o projekto vienintelis albumas.
Diablo Swing Orchestra – tai Švedijos metalo grupė, susikūrusi 2003 metais, o 2006-aisiais išleidusi savo debiutinį darbą „The Butcher's Ballroom“. Nors Diablo Swing Orchestra vadinama avangardinio metalo grupe, avangardas čia sunkiai įžvelgiamas. Tai panašiau į progresyvų simfoninį swing (swingas ilgainiui dingsta) metalą su violončelėmis, operiniu vokalu bei kabaretų ir restoranų muzikos prieskoniu.
Sprogstamasis John’o Zorn’o darbas, kuriame surinktas tikras žvaigždynas: Mike’as Patton’as, Ikue Mori, Trevor’as Dunn’as, Joey Baron’as, Jamie Saft’as, Martha Cluver, Abby Fischer’is ir Kirsten Soller. O ir pats maestro neliko nuošaly.
Albume detonuoja džiazo, metalo, klasikos, viduramžių muzikos ir kitų sunkiai įvardinamų elementų junginys.
„Radioaxiom: A Dub Transmission“ – dviejų žymių bosistų, Jah Wobble’o ir Bill’o Laswell’o, bendradarbiavimo vaisius. Du dub’o ekspertai albume pasistengė išplėsti šio stiliaus ribas, pasitelkdami future jazz, eksperimentinės ir ambient muzikos elementus. „Radioaxiom: A Dub Transmission“ – tai unikalus, erdvus ir subtilus dub’o albumas.
Grupę Pharaoh's Daughter 1990-ųjų viduryje įkūrė jos lydere Basya Schechter, užaugusi tradicinėje žydų šeimoje Niujorke ir dainavusi sinagogose. Vėliau Schechter keliavo po Maroką, Egiptą, Centrinę Afriką, Turkiją, kur tyrinėjo vietinę muziką. Grįžusi į Niujorką Basya Schechter įkūrė Pharaoh's Daughter. „Out Of The Reeds“ atsispindi grupės lyderės kelionių ir muzikos tyrinėjimų patirtis. Albume persipina rytų muzika ir religiniai žydų tekstai bei žydų liaudies dainos.
„Root 70“ – tai dviejų naujazelandiečių ir dviejų vokiečių kvartetas. 2006-aisiai „Nonplace“ leiblo išleistas „Heaps Dub“ – kiek niūrus future jazz su dub’o elementais ir trupučiu elektronikos. Albume aptiksite 10 kompozicijų lygiai po 5 minutes. Geras, subtilus ir lyriškas darbas.
Portugalų instrumentinis duetas Dead Combo 2011-aisias metais išleido savo penktąjį albumą – „Lisboa Mulata“. Tó Trips’as ir Pedro V. Gonçalves’as savo muzikoje jungia fado, džiazą ir kubietiškus motyvus, kuriuose jaučiama senųjų vesternų ir portugališkų tavernų dvasia. Albumo įrašuose dalyvavo Camané, Sérgio Godinho ir Alexandre Frazão, o taip pat legendinis gitaristas Marc’as Ribot.
Wolf Krakowski yra savamokslis muzikantas, įgavęs nemažai patirties grojant Canada Ragtime Mama Jug Band grupėje su būsimomis folko žvaigždėmis Mendelson Joe ir Daisy DeBolt. „Tzadik“ leidykloje „Radical Jewish Culture“ serijoje išleistame „Transmigrations“ albume išgirsite puikiai skambantį tradicinių jidiš dainų, country blues, roko ir reggae mišinį.
Jah Wobble, buvęs Public Image Limited narys, bendradarbiavęs su Bian’u Eno, Evan’u Parker’iu ir kitais, 2008 metais savo įrašų kompanijoje „30 Hertz Records“ išleido unikalų albumą. „Chinese Dub“ – tai tradicinės kinų (ir šiek tiek tibetiečių bei mongolų) muzikos junginys su dub’u. Iškart reiktų paminėti, kad Jah Wobble’o dub’as mažai ką bendro turi su Jamaikos dub muzika. O kartais dub’u net nekvepia, jį primena tik stipri bosinė linija. Pasikvietęs kinų muzikantus (beje, Wobble’o žmona profesionaliai groja tradicinę kinų muziką) bei sujungęs atrodytų nesujungiamą muziką, Jah rengė koncertus, kuriuose grupei talkino šokėjų trupė, demonstruodama kinų kaukių keitimo meną.
Amerikiečių grupė „The Stumblebums“ 2011-aisiais išleido kol kas vienintelį savo albumą akį traukiančiu pavadinimu „Fuck You Lady Gaga“. Tai ne itin originalus, grubus, paprastas, bet veržlus ir linksmas brass punk/ska punk, pop roko ir bliuzo mišinys. „The Stumblebums“ yra per daug pankai, kad savo muziką grotų gitaromis, todėl jie naudoja tūbą, trimitą ir būgnus. Kupina draivo stuobrių muzika.
Per savo karjerą Mike’as Patton’as dalyvavo daugybėje įvairiausių projektų (Mr. Bungle, Faith No More, Fantomas, Tomahawk, Peeping Tom ir t. t.), tačiau šį kartą muzikantas nusprendė išmėginti save lengvesnėje ir didesniam klausytojų ratui prieinamoje muzikoje. „Mondo Cane“ – tai Patton’o su orkestru įrašyti 50-ųjų ir 60-ųjų italų estrados perlai. Ir visa tai beveik be ironijos.
Praeityje Mike’as turėjo žmoną iš Italijos ir praleido ten gana ilgą laiką bei pramoko italų kalbos. Iš pradinio maždaug 200 dainų sąrašo į albumą atrinkta vienuolika kūrinių.