Ambient

Ambient – minimalistinės muzikos stilius, kuriame daugiausias dėmesio skiriama garsų tembrams ir faktūroms. Ambient muzikoje naudojami įvairūs triukšmai, akustiniai instrumentai, kartojami trumpi ir paprasti, kartais ilgai trunkantys ir melodijos pojūčio nesudarantys motyvai, joje dažniausiai nėra teksto. Daug dėmesio skiriamas erdvės pojūčio sudarymui, kartais muziką lydi vaizdo instaliacijos.

Triukšmo kaip muzikinio elemento naudojimo idėja siejama su italų futuristo Luigi Russolo manifestu „Triukšmų menas“, kuris išleistas 1913 metais. Pats Russolo manifestas buvo inspiruotas kompozitoriaus-futuristo Balilla Pratella darbų. Ambient muzikos pradininku laikomas prancūzų kompozitorius ir pianistas Erik’as Satie, reikalavęs „pasyviai klausytis“ savo muzikos.

Terminas „ambient“ atsirado XX amžiaus 7-ajame dešimtmetyje Brian’o Eno dėka. Egzistuoja legenda, kad ambient muzikos idėja jam atėjo į galvą gulint ligoninėje ir klausantis iš lauko sklindančių garsų. Juose jis aptiko tam tikrą dėsningumą ir muzikalumą. Vėliau jis pradėjo įrašinėti jį supančius garsus ir leisti albumus bendru pavadinimu „Ambient“. Bian’as Eno, kalbėdamas apie ambient muziką, teigė, kad ji turi būti ne „klausoma“, o „girdima“.

Ambient dalinamas į klasikinį ir elektroninį. Briajan’as Eno naudojo aplinkos triukšmus ir akustinius instrumentus – tai klasikinė ambient muzika.

Šiuo metu labai paplitęs elektroninis ambient – tylios apgaubiančios muzikos be aiškaus ritmo, nutolusių balsų, reverberacijų ir kitų elementų mišinys. Tačiau, kai kurie elektroninio ambient'o kūrėjai naudoja aplinkos triukšmus ir kitus klasikinio ambient'o elementus.

2002 metais prodiuseris Jeff’as Towne’as ir žurnalistas Peter’is Manzi iš žurnalo „New Age Voice Magazine“ (tai pat dalyvaujant Steve’ui Roach’ui, Robert’ui Rich’ui, Stephen’ui Hill’ui ir kitiems) sudarė svarbiausių visų laikų ambient muzikos albumų sąrašą, į kurį įėjo 25 albumai. Čia pateko kaip klasikiniai Brian’o Eno ir Steve’o Roach’o darbai, taip ir albumai, paprastai klasifikuojami kaip progresyvus rokas (Tangerine Dream), elektroninė muzika (Aphex Twin, The Orb) ir net džiazas (Miles Davis). Tokiu būdu „ambient“ termino apibrėžimas gerokai prasiplėtė.

25 visų laikų reikšmingiausi ambient albumai:

Brian Eno – Ambient 1: Music for Airports

Steve Roach – Dreamtime Return

Wendy Carlos – Sonic Seasonings

Steve Roach – Structures from Silence

Michael Stearns – Planetary Unfolding

Brian Eno – Ambient 4: On Land

Jonn Serrie – And the Stars Go With You

Terry Riley – A Rainbow in Curved Air

Harold Budd, Brian Eno – The Pearl

Steve Hillage – Rainbow Dome Musick

Paul Horn – Inside the Taj Mahal

Tangerine Dream – Rubycon

Harold Budd, Brian Eno – Ambient Two: The Plateaux of Mirror

Klaus Schulze – Mirage

Aphex Twin – Selected Ambient Works Volume 2

Klaus Schulze – Timewind

Tangerine Dream – Phaedra

Steve Reich – Music for 18 Musicians

Mike Oldfield – Tubular Bells

Miles Davis – In a Silent Way

Ashra – New Age of Earth

Global Communication – 76:14

The Orb – The Orb's Adventures Beyond the Ultraworld

Constance Demby – Novus Magnificat

Peter Gabriel – Passion

 

Reikšmingiausi atlikėjai:

Erik Satie

Edgar Varèse

Brian Eno

Deuter

Robert Rich

Steve Roach

Wally Badarou

Pete Namlook

The Orb

KLF

The Future Sound of London

Aphex Twin

Global Communication

Autechre

Biosphere

Carbon Based Lifeforms

SWOD

Liaudies medicina, vaistažolės | Vaistazoles | Masažuotojas Vilniuje, masažai Vilniuje | Kartoniniai zaidimu nameliai | paplūdimio tinklinis | Akiu korekcija | Darbas puse etato | Volkswagen Passat nuoma